16 mei 2009

Canadeze Utopie


Spanish Banks, mijn nieuwe favo strand gelegen in een Villa wijk

Ik ben speciaal nog een maand langer in Vancouver dan geplanned, wegens het nemen van een zomercourse. Het klonk ideaal. Zo rond eind Mei zou Vancouver transformeren in een soort Callifornia. Prachtig weer, veel strand en gezelligheid. Dus dat zag ik wel zitten. Lekker sochtends een beetje wat leren over fotografie, en dan in de middag met zn alle doorverhuizen naar het strand, om met een BBQ nog wat na te babbelen over de les tegen de avond. Vers gevangen zalm en een Biertje dr bij en de Canadeze utopie was compleet. Nu is de waarheid echter wat anders gebleken (lees: Hele dag op school, veel huiswerk, associale klasgenoten) Maar zoals het met veek dromen gaat; je moet ze gewoon zelf waar maken. ....

Dus toen een klasgenoot van mij besloot zn verjaardag te vieren op het strand was ik meteen enthousiast. "Gaan we dan ook BBQen?" vroeg ik? Ik zag mn droom uitkomen. "Ja geen probleem" werd er geroepen, en kon ik niet wachten todat het vrijdag was.

Toen ik die vrijdag al in de verte, tegen een prachtige zonsondergang een groep feestende mensen zag, zag ik mn droom uitkomen. Dit bedoel ik nou!!! De vork bleek echter iets anders in de steel te zitten.

Er had zich een groepje "volwassen"" mannen verzameld rond een BBQ ter grote van een telefoonboek. "Hoe moet dit eigenlijk?" vroeg de een aan de ander. "Ik heb geen idee" antwoorde de jarige. "Volens mij moet ie gewoon aan...... en dan moet er vlees op.....ofzo??". In stilte werd er geknikt. "heb je vlees dan?" vroeg een sullige jongen? "ja man, geen probleem ...alles geregeld" Dus de BBQ werd aangestoken, en er werd pakje bacon tevoorschijn getoverd, om die vervolgens in zn geheel (met papier en al) op de BBQ te gooien. Toen de dunne reepjes varkenslvees bijna zwart geblakerd waren, omdat het druipend vet voor grote steekvlammen had gezorgd ("Wow, BBQing is Awesome!!") stonden de mannen voor de volgende uitdaging. "Ja het vlees is klaar...wat nu?" Geen bordjes, zelfs geen stukje plastic of niks....maar gellukig had iemand nog een paar droge bolletjes brood bij zich, waarmee vervolgens geimproviseerde bacon sandwiches werden gemaakt. Wat een enthousiasme joh! Maar jammergenoeg had de jarige maar 1 pakje bacon meegenomen.

Gellukig had ik heel Jamie Oliver zn website geplunderd, en Zalm met Citroen/dille dressing en Gevulde aardappels met Ansjovis/Bacon/Salie meegonmen. Nu klink ik als een of andere snob, maar elke andere Nederlander had op zn minst een Schnitzel of koteletje meegenomen toch??? Maargoed...je had die gezichten moeten zien. Met open mond werd er toegekeken hoe er ook een "fatsoenlijke" maaltijd berijd kon worden op de BBQ....en er werd gesmult. Om er vervolgens nog een pak hotdog worsten op te gooien om alle magen te vullen. En toen was iedereen tevreden, en werd er unaniem besloten om de BBQ een nieuwe bestemming te geven. Resten vlees er af, takken en dooie krabben + sterke drank er in en aansteken maar. Op wat wegesgroeide wenkbrouwen na is alles goed afgelopen en was het nog gezellig op de Spanish Banks in Vancouver, BC.

Geen opmerkingen:

visit my portfolio website here