23 mei 2009

Om de hoek (Aflevering 2)



Vandaag was ik even in Las Vegas, De efteling, Coevorden (In Drenthe), Tibet en Hong Kong tegelijk. En dat allemaal binnen een uurtje rijden met de bus, en zonder drugs. Ik had namelijk voor mijn schoolproject voorgenomen om in de suburbs van Richmond fotos te gaan maken. Die stad staat hier bekend als klein Hong KOng , omdat 59 procent van de inwoners aziatisch is.

Maar, er is in Richmond ook een gek Attractie park, die gebouwd is door een Nederlander. Aan de fotos die ik op internet had gevonden te zien, was dit een zeer gekke plek, aangezien het al een jaar of 10 dicht en verlaten is. Dus, dat was mijn bestemming voor de dag. Want dat moest ik natuurlijk zien.

En het was wel een beetje raar hoor. Een straat vol met gekke huisjes en een windmolen sierde een parkeerterein van een Shoe Outlet store. Op de hoek van het terein stond een Replica van Kasteel Coevorden (het enigste kasteeltje van Drenthe). Alles klopte...chek de pictures maar. Het was dan ook erg raar - want de andere gebouwen hadden weer geen hol met nederland te maken....Wat het "thema" van het park dan ook precies was is mij niet helemaal duidelijk. Ik denk dat de eigenaar het ook niet wist en het simpelweg maar "Fantasy Gardens" had genoemd.


Het kasteeltje in Drenthe


Replica in Richmond, (vanuit de gesloten tuin genomen
"



Jammergenoeg waren de gardens dan ook niet toegangkelijk, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om in het park zelf te kijken. Na heel wat geklauter over een heel hoog hek met hele enge spijkers was ik dan ook in het park zelf. Daar trof ik een soort nucliare efteling aan....echt heel raar. Gekke huisjes, die ingestort waren, en vaak begroeid met gras. Vollop bloemen, en zelfs een heel raar sprookjesachtig kasteel tussen al het onkruid (met een soort rare werklplaats binnen). Romijnse standbeelden, een klokkentoren en nog meer surealistische bouwwerken bevonden zich allemaal in het verlate park....Weird..

Helaas hoorde ik na 5 minuten al sirenes, en dacht ik "KUT....ze zullen me toch niet hebben gezien."Wat bleek, naast het park stond iets in de fik...dus alle polities en brandweerwagens hadden zich in de buurt van het park verzameld. Leuk...Ik wist dan ook niet hoe snel ik weg moest zijn, en ben gellukig niet gesnapt. Daarna nog de suburbs van Richmond in, die echt saai waren in vergelijking met dat park. Maargoed. Fotos zijn gemaakt, en daarna nog in het winkelcentrum met de chinezen een bakkie rijst gegeten. Dat was me mn daggie wel weer.

Geen opmerkingen:

visit my portfolio website here