29 april 2009

New York - Dag 6 - Vechten tegen slaap

Ok - even een punt van frustratie voordat ik ga opschrijfen wat ik heb gedaan vandaag. Er ligt hier op mijn kamer een gast die de hele dag niks anders doet dan in bed liggen, en met zn vriendin skypt. Ik hoor niks anders als nerveus gelach en smakkende luchtkusjes. De rest van mn kamergenoten zitten met hoofdtelefoon en oordopjes in. Ik dacht dat je dit soort dingen alleen deet als je twaalf was?!! Kom op man, je zit in New York. Ga lekker naar buiten ofzo!

Maargoed, gelukkig heb ik wel mijn week buiten de hostelmuren doorgebracht - zodat ik niet gillend gek werd. Maar ondanks dat ben ik echt kapot. Toch heb ik vandaag nog een paar leuke dingen gedaan.

Vannochtend begon ik met een ontbijt met Leeta Harding, een fotografe die voor o.a. Index en Vice magazine werkt. Ze gaf een paar weken terug een lezing op Emily Carr, en nodigde mij uit om met haar wat af te spreken in NY, aangezien ze daar woont. Jammer genoeg had ze het erg druk, waardoor het maar een korte afspraak was, maar wel erg leuk en interessant wat ze allemaal had te vertellen over fotografie. Ze was o.a. de eerste fotograaf die een shoot deed met miss Lost-In-translation-Scarlett-Johanson!
Ze was erg geintereseerd, en wil graag mijn werk zien, dus dat ga ik haar opsturen! (Leeta, niet scarlet johanson)

Na deze lunch ben ik naar het International Center of Photography gegaan, om een paar foto-exposities uit te chekken, ik kon al amper mijn ogen openhouden - want ik was echt moe na een week non-stop action. Daarna ben ik dan ook maar in Central Park gecrashed, maar heb mezelf nog wel even naar een paar galleries gesleept in Chelsea.
Toen was ik echt te dood om nog iets te doen, en ben ik de metro ingerolt naar het Hostel. Geen verkeerde keuze, want dr zat echt een geniale pizzeria om de hoek! Na mijn eerste hap van mijn pizza grasmat (Mozzerella/Rucolla met een lichte olijfolie/citroen dressing) wou ik bijna opstaan en aplaudiseren. Nog nooit heb ik een pizza gehad waarbij alle ingredienten samen een ultieme maar subtiele smaaksensatie creeren (anders dan "gewoon" zout) Eindelijk gaf ik een welverdiende fooi aan het restaurant (die ik weer terugkreeg gekgenoeg) maar anders dan dat heb ik geleerd - fuck manhattan - voor goed spul moet je de New York neighbourhoods in!

Nou, leuk he? Morgen om 8 uur sochtends vliegen. Ik ga proberen een paar minuten slaap te krijgen voordat ik weer terug moet met mijn 50 kilo backpack met maar 1 ding voor over je schouder (andere is afgebroken) Fok. Hopelijk ben ik morgen avond weer veilig terug in sushistad nummer 1.

Geen opmerkingen:

visit my portfolio website here