7 februari 2009

De beste ochtend ooit (voor slechts 10 dollar)

Ik had vandaag zo'n goede ochtend! Ik heb in lange tijd niet zo genoten van de simpele opgaven "Opstaan en naar school". Niks speciaals dus eigenlijk. Maar, ik woon op een plek waar opstaan en naar school heel leuk is.

Ik stapte namelijk de deur uit vandaag, en werd begroed door een heerlijk zonnetje en een paar vogels die hun eerste noten van het jaar floten. Ik liep een heuveltje op, en zag langzaam de bergen verschijnen. Het was een hele heldere dag, waarbij je echt een gigantsch mooi uitzich had en heel ver kon kijken. Ik kreeg kippenvel en dacht bij mezelf "Shit, wat is hier hier toch mooi, ik moet fotos maken!" Maar... eerst maar even ontbijten. Slechts twee blokjes van mijn huis begint een straat waar alleen maar leuke restaurantjes zitten. . De franse bakker op de hoek had een lekker bellegd broodjes in de aanbieding. Voor vijf dollar had ik een super deluxe baguette voor to-go. Ik besloot dan ook maar om dit even op het strand op te eten, en slechts drie minuten later bevond ik mij al op het strand. De zon scheen volop, en het was zelfs al een beetje warm. Terwijl ik mijn broodje aan het opeten was, kwam er een klein bootje aangevaren. Het was een watertaxi. "Ga je naar granville island?" vroeg ik. "Yeah sure!" zei de schipper. Voor drie dollar kon ik meevaren. Voordat ik het wist vaarde ik de rivier over. Vannaf het bootje kon je goed de skyline van Vancouver zien, en dat was echt prachtig. Het water schitterde van de zon, en alles was licht en helder. Het leek net een droom. Vijf minuten later waren we aan de overkant. Ik stapte uit, betaalde en liep het eiland op. Op het eiland was er van alles bezig. Muziekanten speelde liedjes en zongen vrolijk "Happy New Year" (ja echt...) De markt was gezellig druk, en gezinnen met kinderen liepen vrolijk over het eiland. Ik besloot maar even een biologische cappuchino te scoren bij een koffietentje, omdat mn les toch pas over een kwartiertje begon. Met mn biologische cappuchino liep ik de schoolhal binnenn. De expositie die net ge-opend was, werd druk bezocht. Toeristen en dagjes mensen liepen de school in en uit, en keken vol verbazing naar de creativiteit van de studenten.

- Shit - dacht ik bij mezelf. Wat is het hier toch leuk! Mn dag is nog niet eens begonnen en ik heb echt al het idee dat ik op een hele, hele mooie plek ben :)

Geen opmerkingen:

visit my portfolio website here