6 februari 2009

Wat ik na een maand in Canada gewoon nog niet snap ....

- Waarom mensen hier in rijen voor restaurants wachten. Bij een redelijk restaurant moet je gewoon een uur wachten voordat je uberhaupt een tafeltje krijgt! Ik verbaas me dat er geen mensen op straat liggen omdat ze zijn flauw gevallen van de honger.

- De rook-regels hier. Je mag namelijk geen sigaret aansteken binnen zes meter van een deur. Een gemiddelde straat in Vancouver is vijftien meter breed, een stoep twee en een half meter. Dat betekend dat je legaal gezien je peukie midden op straat moet oproken....

- Waarom je geen alcohol kan kopen in de supermarkt. Je moet naar speciale drank winkel (die echt onvindbaar is) en je moet je spaarvarken zeker niet vergeten. Een sixpack bier kost hier namelijk vijftien dollar.

- En dan heb je nog goedkoop zwerverbier. Wil je iets "normaals" dan betaal je 36 dollar (!) voor een sixpack Heineken of ander Europees bier..

- Waarom drugs hier dan wel weer veel goekdoper zijn als Alcohol.

- En over drank en drugs gesproken. Waarom zijn canadezen om tien uur savonds al ongelooflijk bezopen??

- Waarschijnlijk omdat alle cafes al om 11 uur sluiten (!)?!?!!

- Waaronder "The Amsterdam cafe" waar je dan wel weer gewoon binnen wiet kan roken (?!)

- Waarom hier miljoenen dollars worden uitgegeven aan een Olympisch dorp, terwijl hier meer dan 3000 daklozen zijn....

- Waarom Paraplus "Not done" zijn in een stad waar het bijna dagelijks regent.

- Waarom mensen hier krampachtig vasthouden aan het concept van single-glass windows

- Hoe een nummerslot werkt (heeft niks met canada te maken, maar ik heb vandaag echt een half uur lopen kloten met een draaislot wat ik niet openkreeg)

- Waarom mijn school strenger beveiligd is als Fort Nox. Je hebt voor elke department een pasje nodig. En je moet je in sommige lokalen zelfs registreren als je binnenkomt (naam - handtekening)
Het toppunt was nog wel toen ik vandaag een simpele scanner wou gebruiken. Ik moet dinsdag eerst een workshop volgen (verplicht) over hoe een scanner werkt ( HA HA HA HA HA......nu wordt het wel heel triest...) Voor de printer (!) moet ik nog een aparte workshop aanvragen ....... Ik heb die vent echt vierkant uitgelachen, maar vervolgens voor woensdag maar een printer workshop ingeplanned.....

- Waarom Nederlanders zoveel klagen... Ons land is echt zo goed geregeld en er mag echt heeeeel veel. Echt. Ik mag zelfs scannen zonder dat ik de theorie over een scanner weet.

- Waarom hier zo gigantisch veel aziaten zijn. Ik heb dus regelmatig het idee dat ik Tokyo leuk (wel leuk trouwens, het zijn echt twee totaal verschillende culturen die hier naast elkaar leven)

- Waarom al die 17-year-old-azian-snotneuzen in gigantisch dure autos rondrijden....

P.s. Ik draag dit lijstje speciaal op aan Jolien kramer. Zij snapt namelijk niet waarom ik ineens van lijstjes houd. Ik ook niet.

Geen opmerkingen:

visit my portfolio website here