1 februari 2009

Verhuisd

Het was toch een beetje gek, om ineens mn koffers te pakken en de Taxi te nemen. "To the Airport, sir?" vroeg de chauffeur nog. "No no, i need to be somewhere downtown".

Ik ben sinds deze zondag officieel ge-upgrade van een Kelder in een hippiehuis naar een woonkamer in een Nederlands-getinte-downtown-"Suite". Mijn huisgenoot is namelijk ook een Nederlander. Dat betekend dat je weer eens kaas en bruin brood in de koelkast tegen komt, en in het Nederlands kan klagen over het weer. Maar het geeft ook
een raar gevoel, want ik heb ineens het idee dat ik op vakantie op de Veluwe ben ipv. dat ik in Canada woon.

Ook mijn "Kamer" lijkt wel op een Hotelkamer. Ik heb een bank, TV, eetgedeelte, keuken en slaapgedeelte, allemaal zonder afscheiding. Daarom gaan we volgend weekend even naar de Praxis, en nog even langs Ikea, om het een beetje fatsoenlijk te maken. Mischien rijden we ook nog even langs de "Dutch Store" om wat Hagelslag en pindakaas van de Alberthein op te halen. We zijn namelijk niet de enigste Nederlanders in Vancouver.

Je komt ze echt overal tegen namelijk. Voornamelijk zijn het canadezen met een Nederlandse vader of Moeder. Maar zo kwam ik afgelopen vrijdag ook een wereldberoemde Architect tegen op een opening, die in Nederland geboren was. Aardige man, die me vervolgens nog een lange busrijs bespaarde en me naar huis bracht. Over die opening gesproken - die was best interessant. Voor het eerst werd ik door mijn leraar voorgesteld aan flink wat bekende kunstenaars. Zelfs Stan Douglas kwam nog even hoi zeggen (mijn be-oogde stage-kunstenaar) Jammer dat ik niet even met hem kon praten, maargoed.

Maargoed, dat terzijde. Ik moet dus weer even aclimatiseren wat woonruimte betreft. Ineens doe ik namelijk geen boodschappen meer bij de safeways (snik) Maar bij de Super Value. En ook het straatbeeld hier is anders, mannen die elkaars hand vasthouden Ipv stonede hippies met hele kleine hondjes. Ook moet ik het nu doen zonder de "Naem" (mijn favo restaurant!) en de verse vis van Capers. Tja, eigenlijk moet ik gewoon weer opnieuw beginnen met alles ontdekken. Maar he - ik woon Downtown he - en dat is natuurlijk wel weer cool.

1 opmerking:

Bakkerst zei

jo dude..
je openings zin doet me een beetje denken aan die pepsi max reclame..
http://www.youtube.com/watch?v=h1WiYuyceAo

"toee thee aaypothh, tooee te aipot!!"

dikke lol, leuk om te horen dat je langzaam aan aan't upgraden bent van kakkerlak vergeven appartement, naar worminvested kelder, naar woonkamer..!
de eerste échte resultaten zullen we nog even afwachten, maar f8ck, 3 foto's van 5 uur werk?? ga anders eens efficiënt worden ofzo..
:P
alles loopt zn gangetje hier, loes moet nog steeds de vloer schoonmaken, bart is nog steeds blut en heeft nog steeds moeite met afwassen, vicky heeft t ook wel naar dr zin, ze is net geïntroduceerd aan een geheel nieuw concept aan de aki, een deadline!! (whow, respect man, dude, freakout, check that shit), en ik heb nog steeds geen afstudeerplek, je zusje de muts moet heel rap de nintendo terug brengen want 't is saai hier beneden.

en ohja, je fiets is gejat :P

visit my portfolio website here