30 januari 2009

Granville Island

Mijn school ligt op een eiland. Hoe cool is dat? Elke ochtend loop ik een heuvel af, waar mijn uitzicht op de Vancouver skyline met elke stap verdwijnt en plaatsmaakt voor de gekke gebouwen op Granville island. Het is eigenlijk gewoon een stukje land onder een gigantische brug. Je loopt van de ene naar de andere kant in slechts vijf minuten, maar toch staat er oa.

- Een bierbrouwerij, die naast heel vies "Normaal" bier, ook bier met smaakjes fabriceert, zoals de "Winter Ale" die naar chocolade smaakt.
- Een handelaar in dure jachten.
- Twee superdeluxe vijfsterren restaurants
- Een franse bakkerij, (met fransen, maar zonder lekker brood)
- Een cementfabriek.
- Meer dan twintig zaakjes die allemaal verf en creatieven spullen verkopen.
- Een kinderparadijs
- Een poppudium
- Een piramide van gras.
- een treinlijn.
- Een Dans Theater
- Een straatmuzikant met een Banjo (Ik ben fan!)
- Een bootverbinding met downtown.
- Een overdekte markt die wel wat van een soek wegheeft.
- Een hobbyclub voor mensen die acteur willen worden
- Een wereldberoemde gallerie.
- Een houtwerkplaats.
- Vishandelaren
- Biologische cafes.
- Kleine winkelstraatjes.
- Een hele vage speeltuin waar stinkdieren rondlopen.
- Geen enkele sushi tent
- Geen enkele Starbucks.
- Glasblazers
- Parkeergarages die instorten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, met andere woorden, het is een hele andere wereld.

1 opmerking:

Anoniem zei

sander.. hou jij soms van lijstjes maken? :)

visit my portfolio website here