12 maart 2009

Brain Ulrich




Veel van mijn vrijetijd breng ik door met het zoeken en kijken naar werk van andere fotografen. Af en toe kom ik langs werk dat mij echt bijblijft, en die ik dan ook graag wil delen.

Afgelopen week kreeg ik eindelijk een boek binnen van de Chicago-based photographer Brian Ulrich.
Hij heeft een lang project lopen waarin hij het amerikaanse consumenten gedrag probeert vast te leggen.
Hij fotografeerd simpelweg mensen die aan het winkelen zijn, maar intereseerd zich ook in achterruimts en gekke plekken in winkels. Zijn fotos laten sterk de "zombie state of mind " zien, een soort van leegte en vervreemding tijdens het winkelen.
Ik kende zijn werk al wat langer, maar toen ik toevallig in San Francisco de Robert Koch gallery inliep, zag ik prints van zijn werk en werd ik nog enthousiaster. Kijk zelf maar op zijn website

Update http://www.notifbutwhen.com en dan gaat het nadrukelijk om zijn serie "Copia". Nog steeds mooie fotos. Gaat dat zien

Geen opmerkingen:

visit my portfolio website here