13 januari 2009





Hierbij de eerste twee fotos die ik interessant vond bij het bekijken van mijn contactsheets. De oogst is wat mager vond ik, maar mischien dat ik de komende dagen nog wat interessante fotos tegenkom. Het weer in Vancouver is nu ook wel lekker (zonnetje en 10 graden), dus het ideale moment om nog wat meer van Vancouver te ontdekken en te fotograferen.

Ik moet trouwens oppassen niet te gewend te raken aan de "Convienience" die je ervaart bij het ontwikkelen en printen van je fotos op Emily Carr. "The Photo Lab" is echt de droom voor iedereen die nog analoog werkt (en dat zijn er heel wat in Vancouver; tot mijn grote verbazing) De meeste chemicalien zijn voorgemixed, waardoor je werkelijk in no-time flink wat rolletjes kan ontwikkelen. Ook de grote rij tafels met ingebouwde lichtbak werkt lekker (en ziet er nog cool uit ook.) Ik denk dat ik nog heel wat ga missen op de AKI.

Morgen heb ik mn tweede les over geensceneerde fotografie waar we leren over 8X10 cameras (voor de foton00bs: een camera waarmee je negatieven kan maken van een A4tje; goed genoeg om een Billboardsize print mee te maken).
Ik kijk er erg naar uit, zeker ook omdat ik weer vol zit met ideeen voor staged fotos!

Geen opmerkingen:

visit my portfolio website here