21 januari 2009

Chagerijnig zootje

Elke willekeurige reisgids vermeld dat Vancouver een van de mooiste en meest aantrekkelijke steden is om in te wonen. Het schijnt hier zelfs zo leuk te zijn, dat het in de top 10 staat van meest leefbare steden in de wereld. Nou, ik geloof er geen hol van.

Of de schrijfers waren net zo High als die hippies hier, of ze zijn vergeten dat Vancouver ook gewoon 4 seizoenen heeft net als de rest van de wereld. Als het hier Winter is, is er geen reet aan . Ik heb de afgelopen weken nog geen fuck van de stad of bergen gezien vanwege de dikke mistwolken die door de stad hangen, en ik mag blij zijn als ik straks nog weet hoe een zonnestraal er ook alweer uitziet. De mensen hier zijn vergeten hoe ze moeten lachen, en dat als je kleding koopt je niet alleen maar kan kiezen tussen grijs en zwart. De weervoorspellers in Vancouver bakken er ook al niks van. Ik chek namelijk elke nacht voor het slapengaan het weerbericht. Bijna altijd wordt er dan een zonnetje voorspelt. Ik zet dan mn wekker extra vroeg, zodat lekker de hele dag kan gaan ontdekken en fotos kan gaan maken. Dan wordt ik dus heel vroeg wakker, en ren naar het raam, waarvanuit ik dan nog steeds gewoon dikke vette mistwolken zie...en met een beetje geluk ook nog wat regen. Dan probeer ik met mn chagerijnige hoofd weer te gaan slapen maar dat lukt dan ook niet meer.

Zo zit ik dus al de hele week als een vermoeid en teleurgestelt hondje voor het raam te wachten, hopend dat Mr. Sunshine een keer terug komt van vakantie.

1 opmerking:

Anoniem zei

hello mister i know totally how you feel like!
same here.. zo vrolijke mensen hier.
oehoe, gelukkig zijn amerikanen zo ontzettend 'blij' de hele tijd.
maar in de metro lijkt het net alsof er alleen maar zombies zijn
AAAh

visit my portfolio website here