16 januari 2009

Onthoofd....

Er heerst een algemene opvatting dat japanners soms knettergek kunnen zijn. Nou, vandaag is deze stelling weer eens opnieuw bewezen.

Ik dacht even fijn wat fotopapier te gaan kopen bij een van de vele fotowinkels in Vancouver. Ik werd geholopen door een klein japannertje, die tijdens het betalen om mijn Pinpas vroeg. Nu is uit twee weken ervaring gebleken dat mijn ABN kaart het in veel winkels niet doet, maar de hij stond er op om het te proberen. Hij nam de kaart uit mn handen en parkeerde hem in de gleuf van zijn pinaparaat. Vervolgens ragte hij mijn kaart er met zo'n grote kracht er doorheen alsof er even veertig jaar frustratie afgereageerd moest worden op de pinautomaat. "Wow, be carefull with that" riep ik meteen. De machine gaf echter geen response, dus dat was voor hem de aanleiding om opnieuw de kaart er doorheen te trekken als een bezetenen. Weer geen response.Toen ragte hij mijn kaart voor de laatste keer er doorheen, alsof hij een buffalo aan het onthoofden was met een samurai zwaard, en KRAK....Opeens had de jappener niet 1 nederlandse bankpas, maar 2 passen in zijn hand....

Ik betaal hier voortaan alleen nog maar met Cash. Muntjes welteverstaan. Die sloop je niet zo makkelijk.

1 opmerking:

Anoniem zei

regent het bij jou? :)

visit my portfolio website here